Strängnäs cup

Här kommer ett sammandrag från Strängnäs cup, signerat Hanna..



Vårt Strängnäs cup blev inte riktigt som jag tänkt mig. Eo vann för tre år sedan sedan dess har vi varit i final men inte i år.. Tanten behagade inte att ta slalom. Som om jag blev förvånad.. nej.. Hon har legat på soffan och ätit praliner de sista månaden och inte tränat något större. Det funkar inte på den lilla sheltien. Övrigt skötte hon sig kanon.

Pana var superladdad och har hon en förare som kan visa henne ordentligt så hade det blivit strålande. I hoppklassen fick jag blackout och går en banvandring som är helt fel för oss. Varför vet jag inte.. Vi håller på att träna på bakombyten och det är svårt. På hoppbanan kom jag ohjälplig efter hur jag än gjorde och var tvungen till några bakombyten som gick hyfsat bra men det var ett bakombyte som hon inte ens reagerade på och då är disken ett faktum varefter allt blev knas.. Agilityklassen var jag nöjd med. Lysande kontaktfält och ett klockrent slalom, dock två rivningar vilken jag kan ta på mig en då jag var tvungen att ropa på henne men den andra tycker jag nog att hon slarvade.

Just rivningar i hög fart är ett litet problem, vi har lite för bråttom både jag och Pana. Jag vill gärna sticka lite tidigt varav Pana blir stressad och drar på lite extra och rivningen kommer. Något vi verkligen måste ta tag i och träna på att fullfölja hindret. Pana behöver träna på att själv ta hindret oberoende var jag är, att bli lite mer självständig på hindret och ta lite mer ansvar.

Film finnes och jag hoppas vi hinner fixa till den och då kommer den självklart upp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0