Upp och ner



Det går verkligen upp och ner med agilityn. Ena sekunden är det asskoj och i nästa sekund är det mindre skoj. Det är framförallt tråkigt och jobbigt att vi inte kan träna alla hundar samtidigt då de inte kan uppföra sig ordentligt. Vi får alltid ha en eller flera hundar i bilen om vi nu ska få någon lugn och ro. Detta är en nackdel då det tar lång tid att värma, hämta och lämna hundar.

När jag tränar lydnad kan jag ha fler hundar framme samtidigt men inte i agilityn. Det går helt över styr och det är så tråkigt. Hundarna fokuserar allt för mycket på den springande hunden och inte på själva agilityn. Svårt att bryta fokus alltså.

I morgon är det lagtävlingar för Eo, 4 lopp i Askersund och dessvärre blir vi bara 3 hundar i laget och jag kommer köra två av dem. Malin gör högskoleprovet så jag har fått äran att köra Ronja. Det är bara att ladda upp med mycket mat och socker om vi ska orka hålla fokus hela dagen imorgon.


Kommentarer
Postat av: Malin

Lycka till i helgen nu! Kommer gå strålande!

2012-03-30 @ 13:07:16
URL: http://minhund.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0