SM-pinne

Vilken dag det var igår... Den började helt galet med snö och jag sprang säkert tio gånger fram och tillbaka mellan hemmet och bilen innan jag kom i väg en halvtimme senare än beräknat. Jag skulle möta upp Malin för att hämta Ronja eftersom Malin skulle göra högskoleprovet.

Väl iväg så var jag inte på det bästa humöret och jag visste att vi enbart var tre hundar i laget men det var bara att bita ihop. Dagen visade sig sluta helt kanon....

Jag skulle springa med två hundar, Eo och Malins Ronja. Bara det är en utmaning men efter att testat Ronja på träning var jag inte ett dugg orolig. Vilken hund.. helt grym.. hon har bara ett läge, hon kör samma tempo heeela tiden och det var bara att vara där och visa henne vägen så löste hon allt!! Tack igen Malin för att jag fick köra henne och känna hur det känns att köra en hund som är säker och inte så flamsig och överkänslig som Eo.

Första loppet nollade Ronja och Ella, Eo drog på sig en femma på balansen. Vi kom femma av 15 lag startade lag denna dag. Andra loppet nollade Ronja, Ella en femma och Eo disk. Tredje loppet nollade Ronja och Eo, Ella en femma på A-hindret. Vi kom trea och en SM-Pinne.... Fjärde loppet nollade allihop!!! Grymma hundar men trötta så vi kom tyvärr precis utanför pinnplats alltså en fjärde plats. Men jag är sååå nöjd över denna dag.

Ronja nollade alla sina lopp och Eo gjorde två nollor. Men det jag värdesätter mest är nog att Eo gjorde 3 st slalom av fyra helt felfritt. Bara det är en seger för mig. Första slalomen var kanon, Andra slalomen gick hon in fel och sedan bråkade hon i mitten som hon brukar. Shit tänkte jag och blev lite osäker inför de sista två klasserna, ska hon orka. Den tredje slalomen stannade hon till och tänkte börja skälla men jag fortsatte som ingenting och Eo kom av sig och kämpade sig verkligen genom slalomen. Det tog lite tid men hon slet verkligen och det ska hon ha all heder för. Det gjorde mig varm och stolt i hjärtat. Det var det loppet vi fick SM-pinne i så det känns lite extra. Fjärde slalomen var lite lika men då hade hon mycket bättre fokus så den var helt ok.

Solen kom fram under dagen och det blev varmt och skönt. Det gjorde att jag kunde slappna av lite för att jag visste att hundarna hade det varmt och skönt i bilen.

Fler sådana här dagar tack, för det var verkligen en laddabatterietdag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0