Kurs för Veronica



I torsdags var vi på kurs jag och Pana. Jag var lite förvirrad först över min lilla brun men så här i efterhand är jag supernöjd och jag fick det sista vi gjorde på film. Det var nyttigt och jag förstod lite mer vad Veronica menade med att jag inte riktigt fullföljer mina rörelser. Något jag verkligen verkligen måste träna på. Stackars hund som har en så slarvig förare...

Vi fick lite mer läxa och det var att jobba vidare på snävare svängar och träna på att inte ta hopphinder rakt fram efter slalom. Det var svårt sa lilla brun.. Hon är inte så rutinerad och vi har inte tränat något större på hela vintern. Vi satte igång henne för några veckor sedan ordentligt och det är ibland lätt att glömma det.

Mycket nyttigt fick vi träna på och jag fick många ahaupplevelser. Det jag var ute efter på kursen var först och främst att jag skulle lära mig att placera mig rätt vid svängar och andra trixiga ställen då jag har svårt att ställa om mig från smallhund, utan eget driv, till en het large hund med massor av eget driv. Jag tycker att jag tog ett stort steg igår dessutom uppförde Pana sig exemplariskt. Helt coollugn, inga hysteriska hoppande mot planen och skällande när de andra körde och hon hade hjärnan påkopplad hela tiden. Vilken tjej jag har....

Filmen ska komma hoppas jag. Är inte vän med min Iphone just nu..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0