Sliten

Mikaelas Dannie


Sitter i husbilen, japp det blev den istället för husvagnen, i Skutskär och skriver ett inlägg. Jag lovade ju att uppdatera om Gotlandsresan och det ska jag försöka göra. Jag har börjat fixa lite med bilderna men några inlägg har jag inte hunnit/orkat gjort.

Vi börjar bli rätt slitna nu efter så många dagars tävlande, jag sover i och för sig mest hela morgonen men ändå.. Måste bara säga att det är fantastiska tävlingar här i Skutskär. Gotland var också kanonbra men att vara färdig med alla hundar vid tre på eftermiddagen är helt fantastiskt. Vi har hunnit umgås och tagit långa promenader på kvällarna. Resultaten har också varit bra då jag igår tog en pinne i Hoppklass med Pana. Den andra i Hoppklassen bärgad och den tredje i klass 1... Idag tog Tommy en efterlängtad pinne med Eo i Ag2. Den andra i den klassen!

Pinnen i hoppklassen var ett stort steg med Eo då hon är så konstig. Hon springer inte och verkar helt loj, hon är för den delen väldigt ojämn. Ibland springer hon hur fort som helst och ibland springer hon knappt alls. Det är svårt att veta var man har henne. Det är snart dags för ett löp så det kan vara det som ställer till det lite för prinsessan, sedan så tycker hon det är jobbigt med värmen. Hon är ju inte känd för att anstränga sig i onödan så vi har bara låtit henne delta i agklassen. Nu har vi bara en pinne kvar, tack och lov. Jag hade väldigt mycket mer förhoppningar och mål med Eo men det är bara att gilla läget när hon har sina konstiga perioder och sänka mina mål. Just nu är det att ta mig upp i trean i agilityklassen så vi är i trean i båda klasserna. Det borde hon varit för länge sedan egentligen men det blir inte alltid som man tänkt sig..

Det är skönt att Pana har visat sig vara en guldklimp och verkligen gör sitt bästa i allt hon/vi tar oss för och det skapar mer självförtroende hos både mig och Tommy att vi kanske trots allt inte är så usla tränare och agilityförare. Med Panas framfart på banan och pinnplockningarna så har det resulterat i mer självförtroende och positiva känslor som smittat av sig när vi kör de andra hundarna. Tommy har inte kört Peg så här bra som han har gjort på Gotland och Skutskär på länge. Träningen för Annica Aller har också varit superbra och nyttig i uppladdningen.

Nu har vi en tävlingsdag kvar innan vi tar lite semester och åker till Bohuslän.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0