Debuten är gjord..

Nu är debuten för Pana gjord och den gick suuuperbra. Hon är så duktig lilla brun. Tommy gjorde den första "riktiga" debuten igår med Pana. De gick in och satte en nolla i agilityklassen. Vackra kontaktfält och Pana stod ca 2 sekunder på varje och ändå kom hon på fin fina femte plats. Första pinnen bärgad :)

Hoppklassen blev inte riktigt som väntad då Tommy gjorde en relativt lång inkallning och det ville inte Pana vara med om och sprang förbi första hindret, de gjorde om och körde sedan på. Det var en svår etta med mycket konstiga vinklar och det blev någon rivning men annars såg det väldigt fint ut.

Tommy startade även Eo i agilitytvåan men hon ville inte alls i värmen och det blev ett litet slalomfel (som vanligt) från den eftertraktade pinnen. Jag valde att stå över Eos starter idag då det är ännu varmare.

Men Pana startade jag i morse och det var länge sedan jag var så nervös. Hon har ju gjort lite som hon vill med mig så jag var laddad och på hugget. Pana skötte sig exemplariskt, dock inte jag då jag drog ur henne ur slalomen men jag är så sjukt nöjd med det loppet för hon gjorde precis som jag sa och stod fint på alla kontaktfält.

I hopploppet så var det en ganska snabb bana men väldigt trevlig, dock lite svåra passager genom tunnlar där hundarna ser ett annat hinder. Det var ett fint hopplopp vi genomförde med en liten fadäs från segern.. Pana drar rakt fram efter en tunnel eftersom jag var lite sen i mitt kommando men döm av min förvåning när jag får stopp på hunden som kommer i full fart och låst sig på hindret rakt fram, men stannar och vänder mot mig så vi kan fullfölja loppet. Vi tappade där ca 3 sekunder men gick in på en fin sjätteplats. Det kändes som en seger ändå bara genom att få stopp på henne i den farten och att hon lyssnade så fint på mig. Andra pinnen bärgad :)

Filmer kommer.. Vi måste bara få tag på el till husbilen för att kunna göra lite större projekt på datorn.. Vet ej när filmerna dyker upp för direkt när vi kommer hem från Gotland packar vi om lite och tar vår husvagn upp till Skutskär där vi ska tävla i 4 dagar.


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Ja, det var dumt... Förlåt att jag inte ringde :( Vi får hitta en dag nästa vecka, eller veckan därpå. Ska tävla sista helgen i juli, så vi måste komma i form, jag och Ella. :)



Roligt att Eo blivit mormor! Var finns valparna? Någon hemsida?



Finns det film på Panas lopp från helgen?

2011-07-06 @ 23:18:07
URL: http://www.elegantdogs.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0