Rättvik

Så här i efterhand är jag lite besviken och konfunderad över Rättvikstävlingarna. Inte tävlingarna i sig men min egen insats. Varför ska jag vara så förbannat feg!!!

Jag körde enbart lagklasserna vilket jag är väldigt nöjd med för vi hade inte orkat vara i Rättviks körhall så länge i den ljudnivån. Första klassen på lördagen var en hoppklass och vi i laget var riktigt laddade, vår första lagstart. Vi gjorde helt ok ifrån oss. Ella var lite överladdad och var högt och lågt över banan men hon sprang som en galning som vanligt. Otroligt snabb och duktig hund. Eo gjorde bra ifrån sig. Kändes stabilt men, som vanligt måste jag säga, dummade hon sig i ingången av slalom och vi drog på oss en femma. Det gick inte riktigt så snabbt som jag vill men men... Ronja fick också en femma ingången på slalom och Danni fick en femma mitt i slalomen.

Vi gick i mål med laget och det var det viktigaste. Vi drog på oss femton fel men var ändå nöjda. Det visade sig att det skulle räcka till en fjärde plats och en SM-pinne.. Yehoo.. det var ju superkul.. tills... ca 2 timmar senare visade det sig att det hade blivit fel i resultatredovisningen och vi blev omkörda av ett lag och halkade ner till femte plats och missade vår pinne... Det var riktigt surt faktiskt.

I agklassen på lördagen var vi enbart tre hundar och det var en skitkonstig bana. Jag gick runt på tio fel och resten av laget diskade sig. Det visade sig senare att inget av 16 smallag hade tagit sig igenom denna bana!! Av 28 largelag var det 1 lag som tog sig igenom och vann på 20 fel... Samma var det i medium.. Ni kan ju bara tänka er vilken bana det var.

Min tävlingsdag slutade tidigt så jag tog Pana och Eo med mig hem till stugan och spelade spel med Isak. Därefter däckade vi i sängen och sov en välbehövlig middagssömn. På kvällen var vi ett helt gäng som gick till kinarestaurangen och käkade god mat, alltid lika trevligt.

På söndagen började min tävlingsdag inte förrän 14,45 så jag hade en lång sovmorgon sedan spelade jag och Isak lite spel igen och var ute med hundarna. Väl nere i hallen så började vi vakna till liv igen och började ladda. Jag var riktigt laddad och det skulle bli så kul.

Vi började med agilityklassen. Ella gick in och gjorde ett superlopp men tyvärr en riven pinne. Jag gick sedan in och gjorde en nolla. Malin drog på sig 10 fel och Dannie var i högt och lågt så de drog på sig lite fel men vi slutade på 15 fel.. Trodde vi. Det visade sig att alla utom Ella hade tidsfel!! Ronja och Dannie strulade i slalom så det kan jag förstå men att jag fick tidsfel fattar jag inte. Klart det inte var ett klockrent lopp men tidsfel, nä det ska jag inte ha. Jag vet att det egentligen inte är så mycket att hänga upp sig på men jag gör det ändå. Det är riktigt irriterande. Det var mååånga som fick tidsfel. Till exempel laget som vann hade 2 av 3 hundar tidsfel. Undrar hur domarna har räknat referenstiden? Nu var det bara att ladda om till hoppklassen.

Hoppklassen var en riktigt kul bana och jag hade bestämt mig för att inte fega. Nu minsann skulle jag sätta de där blindbytena som jag hade planderat för.. Gahhhh... jävla fegis!! Jag blir så arg på mig själv. Eo gick som klocka och var hur taggad som helst och jag startade superbra och var grymt fokuserad vilket hon kände och det gjorde ju att hon ökade farten precis som jag ville. Första blindbytet missade jag men fick fick räddat upp med ett bakombyte så det blev bra ändå men sedan körde det ihop sig in nästa blindbyte. Min hund kom som en katapult och jag sprang inte på ordentligt och disken var ett faktum. Varför blir jag så passiv och inte vågar springa på. Det är det andra irritationsmomentet i helgen. Eo gick så bra i hopploppet men så fegar jag och då är det kört. Nu diskade sig resten av laget också så det blev inget resultat för oss i Rättvik. Men mersmak gav det definitvt..

Ser fram emot nästa års Sm-period. Då ska vi vara med att kriga.


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Tack för orden om Ella!

Såg resultatlistorna från söndagens agilitylagklass på SBK tävling. Lustigt att tiderna var så tajta, du och Eo som gjorde ett så bra lopp med fint flyt borde inte ha fått tidsfel...



Det var superkul att tävla med laget! Ser verkligen fram emot nästa säsong - då ska vi helt klart vara med och kriga! :)



Angående Pana, fäller de inte valppälsen runt 1 års ålder, eller har hon redan gjort det? En sheltie brukar ju bli "naken" då. Bara en tanke... Läskigt om det skulle vara fästingburet...

2010-11-10 @ 20:38:01
URL: http://www.elegantdogs.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0