Världens bästa Isak

Isak och Eo gjorde sin andra start i agility i Avesta i helgen. Den första gjorde de förra året och det är ett tag sedan. De har tränat sporadiskt under året. De behöver träna lite till tillsammans för att köra ihop sig lite mer och få Eo att släppa mig mer. På träning funkar det alltid men klart det är skillnad på tävling. Eo tycker ju även att själva tävlingssituationen är lite jobbig så det blir ännu svårare för Isak att visa henne vägen runt agilitybanan. 

Jag är iallafall otroligt stolt över min Isak som gör ett så bra jobb :love:  


Kommentarer
Postat av: Jenny

Men liten...

Vad duktig han är. Det är klart att det blir lite spänt på tävlingsbanan. Man är ju så nervös.=)



Kram Jenny

2010-05-27 @ 23:04:14
URL: http://borderlites.blogspot.com
Postat av: Emma

Strongt gjort av Isak. Hoppas att min Agust blir lika intresserad av agility. ;)

Ja, Jenny har riktlinjer för blindbyten. Du har tre signaler, handen, axel, blicken samt att du måste påbörja blinbyten i förhållande till var hunden är, oavsett din placering. Svårt att förklara via nätet. Men jag fick en helt ny syn på blinbyten och nu fungerar de ännu bättre för oss. Hela kursen var en enda stor upplevelse av att man verkligen förstår agility. Iaf i teorin. ;)

Underbar kurs!

2010-05-28 @ 10:02:51
URL: http://herrharry.se
Postat av: Emma

Alltså, jag tror att man kan göra blindbyten precis var som heslt, bara det passar. Jag känner mig rätt säker på när jag vill göra dem. Tror inte att det finns någon regler på i vilken situation man gör dem. Kanske någon annan tränare har det?



Jag gör blinbbyten istället för framförbyten eller bakombyten, bertoende på situation. ;)Och ibland väljer jag bakombyte eller framförbyte framför blindbyte. :)

2010-05-28 @ 12:11:23
URL: http://herrharry.se
Postat av: Jill

Tack för inlägget på min hemsida!

Vad duktiga ni är!

2010-05-28 @ 15:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0