Inlärning av däcket

Peter Rodins Eema. Från Karlstad förra året.


Igår påbörjades Panas inlärning av däcket. Inga större problem. Vi åkte till klubben direkt efter jobbet och det var så mysigt att bara vara vi. Jag tror Pana uppskattade det också, men risken blir att man tränar lite för mycket. Dte är lätt hänt när man har så kul. Jag gjorde nog lite för mycket igår för den lilla bruna tjejen blev lite vimsig och ofokuserad. Men.. då vet jag på ett ungefär hur mycket hon orkar jobba.

Vi började med det låga däcket och jag shejpade igenom henne. Inga problem. Lite svårare blev det med lite fart, då var det lätt hänt att hon slant iväg på sidan. Det jag märkte när jag skulle ta tillbaks henne var att hon sökte mig inte på utsidan utan sprang gärna in bakom ryggen för att ta hindret igen istället för att gå på utsidan. Bakläxa på cirkelträningen helt enkelt och det tränade vi idag på lunchen. Kändes genast mycket bättre och hon var väldigt följsam.

När det nu gick så bra och hon siktade fint lade jag till ett hopp efter och det funkade så jag testade med ett hopp framför. Men det var alldeles för svårt så det väntar vi med. Till sist så testade jag några däck på fullhöjd och det var lite svårt men hon fixade det fint och det blev några repetioner. Vi hade lite småpauser emellan och låg och mös i gräset och kollade på de andra som var där på klubben och tränade. Härlig kväll.

Nästa vecka är det vallkurs. Jag ser så sjuk mycket fram emot det :)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Kul att ni har börjat med hinder, längtar tills jag kan börja lite smått med agilityn med Mika.

2010-06-10 @ 22:38:40
URL: http://www.villemo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0