HD-röntgen

Nu är äntligen Pana röntgad och hon fick status B på höfterna. Så skönt. Inte för att jag egentligen var orolig för hon har aldrig visat någonting, aldrig varit halt eller något överhuvudtaget, men man vet aldrig.

Vi röntgade enbart höfterna för det var det Audell på Gudbykliniken sa att det var det enda vi behövde. Jag brukar inte lyssna så noga på rekomendationer men i detta fall så lyssnade jag på Audell då han är en välkänd veterinär när det gäller just röntgenplåtar och röntgen generellt på hund.

Jag ville först röntga armbågarna också och fick till svar att är det något vi ska röntga på BorderCollie så är det bogleden men eftersom Pana aldrig visat något så tyckte han det verkade onödigt. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0