Kontraster

Snacka om väderomslag... I förrgår var det full snöstorm och igår var det strålande sol men rätt så kallt fortfarande och idag satt jag i t-shirt på framsidag och drack kaffe.

Igår var vi iväg till Malin och Niklas för att montera på vår dragkrok på bilen. Detta fick Niklas och Tommy sköta så tog jag och Malin en sväng till fårhagen. Det blev en bra träning och jag fick mycket bra tips av Malin. Det blir till att träna kondition och intervallträning så jag blir snabbare i vändningarna. Så klart att jag gjorde en vurpa i hagen också... Pana trycker fåren för fort framåt och jag backar för sakta och får inte stopp på hunden varpå jag blir omkullsprungen av fåren, snabbt upp på fötterna för att stoppa Pana och fastnar med mössan i ett träd och den ramlar av. Ett får tvärnitar vid mössan för att en sekund senare inse att flocken är på väg någon annanstans, jag hann flytta på mig denna gång och får stopp på Pana. Ha ha, så typiskt mig. Malin fick sig ett gott skratt.

Pana väntar på att få träffa fåren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0