Nya virk/stickprojekt

Jag tillbringade en vecka hemma hos mamma i Bohuslän i Augusti och under tiden fick hon även lära mig hur man stickar då jag vill ha en "pippi"mössa.

Nedan ser ni en början på Tommys "OSmössa" som jag virkar till honom i samma garn som Isaks mössa och efter samma mönster.

Lägg märke till Vincent som ligger i enbart blöja och under parasoll för det är ett underbart väder och hur varmt som helst. Bilden är tagen den 23 Aug


Här ser ni mönstret till mössan som jag ska sticka till mig själv i färgen grå med lila och vitt eller svart, har inte bestämt mig ännu.


Självklart kommer även Vincent få en likadan mössa senare :)


Kommentarer
Postat av: cissi

Hej hej! oj va du är duktig på att virka!



jag lämnar in mina mattor i Mariefred, mitt emot pastellhörnan om du vet vart det ligger.

2011-09-07 @ 14:04:23
URL: http://theoneandonlycissi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0