Börjar fatta grejen

Åhh. Det var så roligt på vallkursen igår. När vi kom till Agdala så var alla! får ute i stora hagen och en lite hånleende Stefan som tog emot oss. - Idag tänkte jag att ni ska köra på alla fåren. Alla får är ute för första gången i år men det ska nog gå bra, Mohahaha.

Så var vårt mottagande igår.. men det var så roligt. Fåren var lite springiga i början men lugnade ner sig sedan. Alla får i den stora hagen var ett recept som funkade bra på Pana. Hon var lite yvig i början till att faktiskt gå riktigt riktigt bra. Det var så roligt. Snart kan vi börja utvecklas kändes det som. Pana höll fokus väldigt bra och den stora positiva utvecklingen var att när hon tappade fokus så hittade vi tillbaks till den relativt snabbt och kunde fortsätta jobba.

Vi körde två ganska korta pass och mycket berodde det på mig. Jag orkar helt enkelt inte. Jag får jobba rätt så hårt med att hålla koll på min halva och Pana driver fåren alldeles för fort och jag är inte gjord för att backa så fort... Men så fort Pana fortsätter med de fina kvalitéer som hon visade igår så kan tempot sänkas än mer och i takt med att min kondis ökar så kan vi öka på träningstiden. Ser fram emot det.

Nu på söndag så har vi en halvdag vallning, det är två tillfällen som är ihopslagna, och vi ska vara på Eknäs gård istället för på Agdala. Det ska bli så skoj, jag längtar.. Jag ska iväg och valla någon gång innan kursen på söndag och jag hoppas att Pana fortsätter så här fint så vi kan börja träna på riktigt och göra lite hämt, lära oss höger/vänster och så vidare. Nu börjar både jag och Pana fatta galoppen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0