Naturreservat


Precis som EvaMarie så försöker brukar vi besöka olika naturreservat där vi befinner oss för stunden. Skillnaden är bara att vi inte har dokumenterat dem och det kan kännas trist ibland. Något som jag ska försöka göra faktiskt. Många kommer man ihåg för sin vackra fauna eller om det något annat speciellt med just det naturreservatet.

De som jag mest kommer ihåg sådär på rak arm är naturreservaten som vi besökte på Nordöstra Gotland förr förra sommaren tillsammans med Malin och Niklas. Dessa finns i och för sig dokumenterade i min gamla blogg och det var UllaHau, Langhammar och Lörgeudd som fastnade mest. Kolla gärna i den gamla bloggen i Juni också då hela vår underbara Gotlandsresa är dokumenterad med fler naturreservat och fin miljö. Efter den resan till Gotland är hela familjen helt fast i den fantastiskt vackra ön. Det blir givetvis en tripp dit i år med.

Jag har en del favvonaturreservat i Bohuslän, framförallt Ramsvik, också såklart och hoppas att kanske få dokumentera dem i år då vi ska försöka åka en sväng dit också. Det är inte lätt att hinna med allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0