Tappat bort och funnit vallboken igen.

För andra eller tredje gången i ordningen har jag tappat bort min vallningsbok. Men så för ett litet tag sedan så hittade jag den igen. Nu ska jag "bara" ta mig tid och läsa den ytterligare en gång. Jag börjar bli lite nervös inför vallkursen, som börjar senare i vår, då jag fortfarande är så osäker på hur jag vill och ska göra. Jag har ju gått några kurser och läst lite böcker och kollat på youtube men jag har så svårt för att kunna bena ut vad det egentligen är hundarna ska kunna lära sig och hur och framförallt i vilken ordning.

En annan sak som jag har svårt för det är att veta vad som egentligen är svårt, till exempel hämt, lära höger/vänster och så vidare. Jag vill ju inte börja med att försöka lära Pana svåra saker först.. Men en sak vet jag vi måste träna på innan kursen och det är stoppet och samarbetet. Just nu så kör Pana sitt egna race och om jag är snäll får jag kolla på.. Skithund. Men jag vet att hon är en stjärna så bara jag får hittat rätt knapp kommer det bli superbra.

Just nu vill jag inget annat än att det ska bli lite varmare, jag vägrar att gå ut i den här kylan, så jag kan åka till vallhagen och träna lite och låta Pana få träffa får igen. Det var ett tag sedan nu.

En bild från vallkursen i somras


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0