Alla hjärtans dag

Då var det alla hjärtans dag igen då. Det är i allafall en dag som både jag och Tommy kom ihåg. Vi glömde nämligen bort vår fyraårsdag som inträffade för två veckor sedan. Det kom vi på någon vecka för sent. Så romantiska är vi..


Min alla hjärtans dag present fick bli en varm bil i morse. Tommy kopplade in värmefläkten i -21 graders kyla så att jag skulle få en varm bil när jag skulle till jobbet. Det var en toppenpresent och mycket uppskattat. Jag skjutsade även Isak till skolan idag då det var så kallt ute.

Tanken var att jag skulle fylla bloggen med en massa fina vinterbilder på hundarna idag men jag kom aldrig ut med kameran i helgen.. På lördagen var det storstädning av lägenheten och handbollsmatch för världens bästa handbollslag. Äntligen fick de vinna en match och det var de väl värda. De har spelat så bra de sista matcherna men aldrig fått vinna, det har alltid varit stolpe ut. I lördags var det äntligen stolpe in. Vi har börjat att jobba lite med mental träning och försökt att öka intensiteten och koncentrationen på träningarna vilket vi hoppas har gett resultat och att det fortsätter att gå åt rätt håll.

Jag hade hand om en träning i förra veckan tillsammans med en av de ordinarie tränarna, Gibra, och det var nog en ny upplevelse för killarna,hi hi.  Jag är väldigt mycket för full fokus på träning och killarna kan vara lite ofokuserade och det märks på matcherna, vilket Gibra också tycker och fick höja rösten rejält på träningen, vilket inte är allt för vanligt, sedan var det stenhård passningsträning och drillning av rörelsemönster heeela träningen. Jag har aldrig sett killarna så fromma under och efter en träning men det var nyttigt tror jag. Efteråt har det varit disciplinerade träningar och det verkar ha gjort gott. De har en tendens att hacka på varandra och det är verkligen noll tolerans på detta och jag hoppas att det äntligen har gått in, även om det är mycket kvar att jobba på. Jag var så stolt över killarna, eller stolt det är jag alltid men stoltare dårå :P efter deras otroliga kämpainsats med en vinst som resultat i lördags.

Igår var jag och Tommy iväg och handlade färg till sovrummet så det kan bli färdigt någon gång. Nu har vi allt hemma så det är bara att sätta igång att fixa. Som vanligt är denna vecka fullbokad, måndag: handboll. Tisdag: Hockey och årsmöte. Onsdag: ledig. Torsdag: Handboll. På fredag morgon åker jag och Isak tilll Göteborg för att umgås med Isaks kusiner och jag och syrran får chans att tjöta lite skit :)


Kommentarer
Postat av: Malin

Men.. det var väl en kanonfin present!

tycker jag :) det hade jag uppskattat massor..

Kalla bilar.. brr

2011-02-18 @ 14:13:13
URL: http://ingo.info.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0