Valsedeln och ett besvärligt val på söndag, eller ??

Min valsedel är borta... Har ingen aning om var jag har lagt den. Ringer till skatteverket och säger att jag vill ha en ny men det är visst något som heter valmyndigheten som har hand om detta. Hmm. Finns de alltid eller bara var fjärde år ha ha. Hade ingen aning om att de fanns men det är i och för sig första gången jag slarvar bort min valsedel också.. fyllde i ett formulär och de skickar en ny valsedel direkt till mig idag så jag kan göra mitt val på söndag.

Det här med valet är lika svårt varje gång. Alla partier har "bra" argument och alla partier har "mindre bra" argument och vallöften över hur Sverige kommer att bli om de kommer till makten. Som mamma till en son i skolåldern är det viktigt för mig hur skolpolitiken kommer att bli och där är det delade meningar inom alla partier tycker jag. Barn och ungdomar är en väldigt viktig fråga. Det finns så många viktiga frågor men man måste begränsa sig till något känner jag annars kommer jag aldrig att kunna bestämma mig och det är framförallt barn och djur som ligger mig varmast om hjärtat. 

Som sagt så är en väldigt viktig fråga för mig, djuren. En tjej som heter Hedvig har skrivit väldigt bra om detta i sin blogg.

Hur kommer det se ut med arbetet för djuren och det hur ser det ut i olika partier.  Det finns en bra sida för de som är intresserade av hur de olika partierna anser om t ex jakt, djurhållningen och så vidare. Det är djurens rätt som står bakom denna sida och som det ser ut idag finns det enbart två partier att välja mellan om det är djuren i första hand man vill värna om.


Kommentarer
Postat av: Hedvig

Hej!

Tack för din kommentar och visst går det bra att länka till min blogg :)

2010-09-14 @ 21:05:19
URL: http://trolleboll.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0