Uppdatering

Jag vet att uppdateringen är usel men hinner och orkar verkligen inte nu. Jag har fortfarande inte fått in bilderna från helgens vallkurs i datorn men jag ska försöka hinna med det snart. Det blev inte så många då vädrets makter beslutade sig för att ösregna hela eftermiddagen.

En snabbrapport från kursen kan jag dock bjuda på så länge. Den var kanon. Jag fick lära mig ytterligare nya saker som jag kan ha med mig i min ryggsäck när jag åker själv och tränar. Pana har en härlig djurkänsla så det är inget jag behöver bekymra mig om. Däremot är våran relation lite si och så med. Pana vill helst göra själv och tycker inte att jag ska styra och ställa så detta är något vi ska träna vidare på. Jag har fortfarande svårt med vad det gäller "attityd" från hundens sida gentemot föraren men jag börjar förlika mig med idén och kommer testar lite olika sätt som känns bra för mig. Jag vet att jag kommer att få göra några val längre fram i träningen men det får jag ta då. Just nu känns det ok och jag tar träningen härifrån.  

Vi jobbade lite med att fösa, tror jag det var. Jag först, fåren sedan och sist Pana. Detta gick utomordentligt. Hon går lugnt och sansat och balanserar bra. Det är bara att fortsätta så. Vi jobbade även lite i en mindre fålla och då funkar det bra när vi går tillsammans runt men ska hon jobba själv i balans är det lite svårare. Lite mer självförtroende är att önska där. Vi tränade även lite olika valpövningar nere på stora fältet och det var så hornen i pannan på Pana växte fram och hon tänkte minsann inte alls samarbeta med mig. Hon drar inte iväg till fåren eller på något annat sätt är stökig utan hon bara ignorerar mig helt enkelt. Så nu är det lina på hädanefter och hala in hunden när hon inte kommer när jag ropar. Sist på dagen kom lite slyngeltendenser fram som att kasta sig fram och få fåren att göra en liten rusning. Sedan det här att bara ignorera mitt ligg. Antingen sitter hon som ett fån och bara tittar på mig som hon inte fattar något eller så går hon iväg och käkar bajs..  Gahh.. Hon lägger sig fint naturligt men det är när jag ställer lite krav eller kommenderar henne som hon inte tar kommandot. Skitunge... Men det ska det bli ändring på. Mer träning!!

Jag ska iväg idag för att valla lite och fortsätta vår vandring framåt mot ett eventuellt VP.


Kommentarer
Postat av: Malin, Arwen, Eowyn

Hej!



Kul att träffa er på kursen, det såg jättefint ut när ni var hos fåren :)

Lycka till med träningen, det kommer gå strålande och ni kommer klara VP:t galant!!

See ya´

2010-09-25 @ 21:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0