Omotiverad och en hund som slagit över

Fy vad jag är omotiverad till allt. Jag har nog fått en för tidig höstdepression eller något för jag orkar inte något och jag har inte ens lust att träna hundarna, definitivt inte efter Panas konstiga beteende i alla fall. Hon är helt omöjlig nu. Har energi för tio hundar och den tar aldrig slut. Detta började för någon vecka sedan då jag fortfarande tränade men helt plötsligt fungerar ingenting med Pana. Hon har tappat några skruvar tror jag.

Nu har hon verkligen hamnat i valpstadiet igen. Hon har demolerat allt vad som heter sovplats. Hon har gnagt upp en stol i köket och ett x antal skosnören har hon lyckats att snika åt sig, dessutom har hon gnagt på väggen gahhh... Vad ska man göra? Det går inte att träna för hunden är helt ofokuserad och lever i sin värld och när man låter henne va så blir hon tokig för att hon inte får göra någonting. Den hunden gör mig knäpp...

Nu har jag i alla fall anmält mig till en dagskurs i vallning på lördag och se om man kan få lite ordning på henne då? Sist var hon inte så pigg på att vara med mig och valla inte. Det var godare med bajs och springa ifrån mig... Pana som har vallat så fint förrut. Jag fattar ingenting.


Kommentarer
Postat av: Sophie Nordström

Va som om jag skulle skrivit det själv!

Tror våra nyblivna ettåringar har lite bråk med sina hormoner just nu!

2010-09-14 @ 19:22:24
URL: http://sophieochmeya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0