Myspys


Just nu är det så mysigt. Jag älskar snön, det blir så ljust och fint dessutom är hundarna rena.. Vi har börjat julpynta hemma och satt upp lite adventsljus och börjat förbereda för jultomtarna. Jag har även varit seriös detta året och fixat mat åt småfåglarna. Det är enbart talgbollarna som har kommit upp ännu men i helgen då kommer fågelbordet med diverse godsaker att komma ut också. Jag har minsann kollat upp på nätet vad de ska ha för mat så jag inte går och köper de där dåligt utspädda fågelmatspåsarna i affärerna. Nä, riktig mat som fåglarna faktiskt tycker om ska de få. Letade även upp vad de olika fågelarterna äter så man kan variera maten och få lite olika arter att dyka upp i sin trädgård.

Min stora förhoppning är att någon domherre ska hitta till vårt matbord då jag tycker de är så vackra, framförallt när det är gnistrande snö ute. Vi har ett vinteräppelträd på baksidan som talgbollarna nu hänger i tillsammans med lysande röda äpplen som sitter kvar sedan senhösten. Jag hoppas vädret håller i sig så jag kan fota i helgen så det är ljust när jag är hemma. Som det är nu är det mörkt när jag åker till jobbet och mörkt när jag kommer hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0