Julklapp

Enligt aftonbladet kommer espressomaskinen bli årets julklapp.



Och vilken julklapp jag fick av jobbet i år. Jag som alltid har önskat mig en espressomaskin men en sådan här värsting är inget jag kunde drömma om. Vi fick två val på jobbet angående julklapp/bonus och då var ett av valen en espressomaskin. Till och med Tommy tyckte att jag skulle välja espressomskinen fastän han inte ens dricker kaffe. Men en latte kunde han tänka sig sa han..

Jag fick hem den idag och har inte plocka upp den ännu. Den har alla finesser man kan tänka sig och det bästa av allt är att det är en integrerad extern mjölkkanna. Självklart är det en helautomatisk maskin. Latte och espresso med ett tryck.. marknadsvärdet ligger på runt 20000 kr. Helt galet. Det är mer värd än min bil :P Måste erkänna att jag som inte är en materialist tycker ändå att det är ganska roligt med en ganska så "onödig" pryl.

Denna är det i alla fall...

Saeco Xelsis Stainless Steel RI9944

Kommer passa perfekt i vårt kök med vår nya kyl och frys som kommer om två veckor. Tanken var inte att vi skulle göra om vårt kök ännu men nu med nya vitvaror och en espressomaskin måste vi nog måla om så länge i alla fall så får golvläggning och bänkskivebyte etc. bli senare.


Kommentarer
Postat av: Eva Marie

WOW! Kan jag få vicka på ditt jobb ;) Grattis till den!

2010-11-19 @ 20:01:37
URL: http://www.propiraya.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0