Match igen

Vad ska jag skriva om matchen som killarna spelade igår. Ibland spelade de briljant och ibland undrade jag om de var kvar på samma planet.. Det svåraste att hantera var killarna på bänken. Vilket tjat,, var ska jag vara, jag vill vara topp, jag vill vara mittfält, när ska jag in, jag vill spela med xx, jag vill inte vara back, jag vill vara back osv osv.. Jag höll på att bli galen. Det fanns mycket att önska från mig själv i mitt agerande som lagledare, det var skitsvårt att hålla koll på spelet samtidigt att byta killarna på planen samtidigt som att instruera den killen som ska in på planen. Jag och Tommy hjälptes åt men vi var inte bra.. och det speglades av på killarna inne på plan.

Trots detta tog de flesta tog ett steg framåt i utvecklingen och tuffade till sig och det var kul att se. Några hittade sin plats på plan och levde upp i hela sitt spel så jag ser definitivt framåt trots frustationen efter matchen. De förlorade med relativt stora siffror men det var absolut inte rättvist resultat. Det borde varit mer lika. Ännu en gång fick Isak nätat en boll. Han är en riktig måltjuv. På rätt plats vid rätt tillfälle. Nu är det bara att samla ihop sig och fokusera framåt mot nästa träningar och matcher.
 
Är det någon som har bra pedagogiska övningar så man får en bunt tioåringar att lyssna och koncentrera sig längre än tre minuter får gärna dela med sig. Jag och Tommy behöver all hjälp vi kan få...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0