Världens bästa fotbollslag

Första matchen för höstsäsongen är avklarad. Jag måste medge att jag var väldigt nervös inför matchen. Vi skulle spela mot Assyriska FC II och på deras hemmaplan som är på konstgräs. Assyriska är ett tekniskt bra lag och det går otroligt fort på konstgräs och det är inga grästuvor som kan ställa till det ibland för killarna. Vi vann matchen hemma men det är mycket svårare på konstgräset.

Vi har tränat några gånger innan matchen. Jag och Tommy håller i veckans torsdagsträningar och två andra tränare håller i Tisdagsträningarna. Jag och Tommy har fokuserat på bollteknik, försvarsspel och gruppsammanhållning och jag tycker verkligen att det visas på matcherna. Varje match förvånar killarna mig med att hitta på saker som jag inte trodde de var redo för men nu vet jag. De utvecklas varje match och killarna har ett spelsinne som är underbart. Alla killarna är duktiga och gillar verkligen att spela fotboll och det märks. En sak som vi har försökt att vara noga med är att de ska berömma varandra och gärna "highfiva" när de gör bra saker. Detta har de verkligen anammat och det stärker lagsammanhållningen och deras självförtroende. Anna-Karin, en av de andra tränarna, har bidragit med en lagsång som de alltid sjunger innan match.

Det är en ära att få träna och vara supporter till dessa killar. Idag vann de med 3-1 på Assyriskas hemmaplan. De är så duktiga Åkers IF Pojkar födda -00, jag är så stolt över dem.

Lite blandade bilder från dagen.


Kommentarer
Postat av: Eva Marie

Snyggt!! =oD

2010-08-26 @ 15:52:18
URL: http://propiraya.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0