Snyggaste tröjorna i alla fall

Ja, Kistamässan ja.. Jag har smält lite utav det även om det sitter långt inne. Jag är trots allt villrådig över hur jag skall göra med den lilla sheltien. Hur mycket jobb orkar man lägga..

På Kistamässan kom jag med förhoppningar att vi skulle kunna bidra med fina laglopp och göra åtminstone en nolla men.... Eo fixade inte inomhusmiljön och var helstissig. När jag satte henne på startlinjen så mer eller mindre bara dog hon. Hon ville inte springa. Hon sprang på rätt ok ändå tills slalomen kom och då låste det sig totalt. Hon tvärvägrade.. Det var superjobbigt. Jag blir bara så besviken, jag vet att jag inte ska bli det men kan man bli annat. Vi förökte verkligen och jag slet som ett djur men slalomen var katastrof. Rena rama Titanic...

Jag åkte hem med ganska gott mod ändå för hon hade faktiskt presterat en relativt ok slalom det sista loppet så jag fick lite förhoppningar till nästa dag, men icke.. Samma sak igen. Jag gav upp och mitt lag som förövrigt var grymma fick klara sig själva och det gjorde de med bravur. Tribond hade lite otur igen.. Stolpe ut och det var enbart två pinnar i varje klass. Inte mycket marginal där inte. En tredje plats som bäst och det är väldigt bra.

Idag var jag och tränade agility, första gången sedan Kista, och Eo var hur laddad som helst. Hon var lite tveksam de första hindren men sedan släppte det och hon sprang superfint. Jag gjorde även slalom och det var inga problem så det är ju lite skönt. Bara att inse att det bland annat är tävlingsmiljön som påverkar så mycket, men frågan är bara.. är det värt det? Ska jag fortsätta? Tycker Eo det är roligt med att tävla trots att det är lite jobbigt? Det är jobbiga frågor att fundera på. Jag vet att Eo till exempel älskar ridhus, förutom i Rättvik där ljudnivån är extrem, så dessa tävlingar är mindre problem att tävla på men det är ju inte så många.

Snyggaste tröjorna och utan tvekan det trevligaste laget är jag med i åtminstone :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0