Fågelbord

Vi har utan tvekan det finaste fågelbordet i hela området. Det är till och med belysning på fågelbordet. På taket sitter det en solcellslampa som lyser upp fågelbordet på kvällen. Det är min mammas gubbe som har gjort bordet till oss och det är så otroligt fint. Hoppas fåglarna kommer att uppskatta det mycket.

Jag har beställt en fågelbok på adlibris så jag nu kan kolla upp fåglarna som kommer till oss. Ett domherrepar har redan varit här. Vi har en flock Steglitsar som brukar äta här med. Sedan är det som vanligt en herrans massa talgoxar, blåmesar, pilfinkar m.m. Idag har det, vad jag kunde lista ut, varit en gråsiskehona och en hane här.

Det är lite nördigt att kolla på fåglarna men det är kul och jag är ju redan en hundnörd och stick/virknörd så varför inte utöka nörderiet med fåglar också. Kommer ju inte att börja fågelskåda direkt men att kolla på de vanligaste fåglarna är lite kul. Vincent tycker också att fåglarna är fina. Titta på fåglarna på morgonen brukar vara det första vi gör när vi går upp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0