Kattbajs vs hundbajs.

Nu smälter snön och det kommer insändare efter insändare i tidningar, i forum och även i gästboksinlägg på hundklubbars hemsidor m.m angående hundbajs överallt. Jag kan enbart hålla med att det är under all kritik att folk inte plockar upp efter sina hundar när de gör ifrån sig på trottoarer och promenadvägar och bajs ligger fullt synligt överallt. Det är äckligt..

Men något som nästan irriterar mig mer är all kattbajs som också ligger överallt men det säger ingen någonting om, det verkar vara hel ok att de får bajsa precis överallt och dessutom på andras tomter. Vi har i vårt område en hel del katter som uppenbarligen tycker att våran tomt är deras. När vi flyttade dit jagade de bort vår katt som vi hade med oss och som vi senare fick hämta på vår gamla adress. Tredje gången de jagade bort henne hittade vi henne inte igen. Hon är borta helt enkelt och detta skedde i höstas. Att hon har överlevt denna vintern är obefintlig. Lappar och diverse har satts upp i området ifall hon har flyttat in hos någon annan men vi har inte hört något. Vår vackra lilla Vittra..

Tillbaks till kattbajset, det är ta mig f-n överallt. Det ligger inte bara i rabatter utan det är högar över hela gräsmattan, det fanns till och med några högar på våra plattor på baksidan. När vi nu i helgen öppnade baksidan för att få in lite frisk vårluft och sol så är det en stank av kattbajs som kommer in. Dessutom kan vi knappt gå ut med våra hundar för de öser i sig mängder av kattbajs och det går fort så vi hinner ju inte stoppa dem trots att hundarna är i koppel. Jag skulle gå och slänga sopor i soprummet varvid jag går förbi en annan grannes tomt och utanför där är det också högar av kattbajs och stinker. Blää.

Jag kan inte med gott samvete släppa ut hundarna för om de får tag i katten/katterna så är den borta och vad säger man då till grannen?? Skämt å sido, jag skulle aldrig kunna göra så för katternas skull men däremot kan jag jaga iväg dem men de kommer ju tillbaks hela tiden ändå. Vi får väl sätta upp staket och så finns det visst någon typ av kristaller som inte katter gillar som vi ska prova att slänga ut på tomten.

Visst är vissa hundägare dåliga på att plocka upp efter sina hundar men det ligger åtminstone inte på andras tomter. Jag har valt att inte ha en ny katt då ska jag behöva få slippa bajs på hela min trädgård. Är det någon som ska få göra ifrån sig där så är det mina hundar... Men hur man ska motverka problemet vet jag inte i dagsläget. Det tål att kluras på för nu får det vara slut med äcklet, jag vill gå ut på min tomt utan att trampa i kattskit..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0