Fortsättning på kursen

Lite mer film från kursen med Annica. Denna gång har jag tagit en sekvens från början av kursen och den sista banan vi sprang två dagar senare. Det är sådan skillnad och jag blir alldeles lycklig. Vi har långt kvar innan vi är på topp men det känns som vi har tagit ett stort steg framåt under kursdagarna. Det vi har jobbat mest på är självförtroendet och byggt upp det. Det viktigaste är att jag ligger i fas med Eo och inte springer före henne utan vi jobbar på samma hinder hela tiden. Det är viktigt att jag ligger tätt, tätt intill hinderstöden och hjälper henne i varje situation så här i början. När hon blir osäker och jag springer ifrån henne så slutar hon springa eller springer förbi hindren. Det är så tydligt och jag får ett kvitto direkt på att jag är felplacerad. När självförtroendet börjar öka kan vi öka svårigheterna.
Det var skönt att höra att Annica tyckte jag hade en bra grundtränad hund så det behövde jag inte oroa mig för utan det är självförtroendet hos oss båda som behöver stärkas. Jag tycker att Annica har gjort ett strålande jobb med mig och Eo och nu är det upp till mig att fortsätta i denna uppåtgående spiral. Eo gjorde dessutom en stark insats på Strängnäs cup på lördagen efter två dagars hård träning så presterade hon ändå fyra lopp med skönaste attityden på länge. Hon vann hopploppet och vi gick sedan till final, därav fick vi springa två lopp extra. Vi kom åtta i finalen och det får vi vara mer än nöjda över. Jag är så stolt över min prinsessa och jag kände att hon verkligen gjorde sitt bästa. Jag har film på dessa lopp med men det får bli en annan gång.


Kommentarer
Postat av: Malin

Ååh, denna utveckling är så härlig att se! Kul att ni verkligen fångade det på film.



Däremot så verkar länken du skickade till mig inte alls vilja samarbeta med mig... vad är rubriken på filmen? Kanske skulle kunna söka på den tänkte jag. :)

2010-05-18 @ 22:39:21
URL: http://minhund.cybersite.se
Postat av: Kerstin

Härligt att se skillnaden och att ni verkar ha hittat en väg ur era svårigheter! Det är ni värda efter att ha kämpat så!



Jag funderar på Fagersta men inte bestämt mig än. Lite praktiska detaljer som jag inte tittat på än, t ex boende. Samtidigt är det födelsedagsperiod just då för mina syskon men det brukar inte vara så stora kalas för oss nu för tiden :)



Monica har filmat några av mina lopp men jag har inte fått sett dem än, men om jag får dem ska jag se om jag kan lägga ut dem :)

2010-05-19 @ 15:16:32
URL: http://www.marjoram.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0