Karlstad

2 dagar spenderades i Karlstad i helgen. Jag är både besviken och nöjd över helgens tävlingar. Besviken på Eo under lördagens inofftävlingar då hon var sådär velig i slalomen som hon kan vara ibland men det ordnade upp sig under söndagen då hon gjorde 2 helt ok slalompassager. Det kändes väldigt skönt.

På lördagen tävlade jag även Pana i hoppklassen och där diskade jag henne genom att vi missade ett hinder. Det hade kunnat undvikas om jag hade haft lite is i magen men jag bara körde på. Jag fick hjälpa Pana i ett bakombyte mer än jag hade tänkt och hamnade således efter i nästa passage vilket gjorde att jag blev väldigt stressad och pressade Pana lite för hårt så hon flöt ut lite långt så vi missade hindret. Hade jag bara stannat till så hade Pana svängt in mot mig och tagit hindret. Ja ja.. nu vet jag det att jag inte kan pressa henne och jag ska lära mig att ha is i magen. Hon gjorde förövrigt ett kanonlopp. I agilityloppet (med Tommy) hoppade hon gungan och innan Tommy han blinka var hon uppe på gungan igen och därmed var Pana diskad. Övrigt gjorde hon kanon..

Eos officiella lopp gick på söndagen och de är jag nöjd med. I ag 2 tog hon fel tunnelingång.. att jag aldrig lär mig när det gäller Eo och dessa tunnlar, annars gick hon fint. Hopp 3 fick vi en vägran på en tunnel då hon blev väldigt osäker. Vi gjorde om och avslutade loppet fint. Vi fick en massa tidsfel på grund av vägran men jag är ändå väldigt nöjd över henne. Det hade regnat hela dagen och det var ingen gräsmatta vi sprang på utan en leråker. Detta bekymrade inte prinsessan utan hon sprang på fint.

Pana fick ett nytt fint halsband från Definity.se


Ett halsband med guldstjärnor till en guldfärgad stjärna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0