Bästa Vittra

Igår var vi uppe vid den gamla lägenheten igen och ropade efter Vittra. Ingen Vittra... Vi ringde då på våra exgrannar och pratade med dem. På nedre botten har de en katt och en hund som Vittra ofta var och terroriserade när vi bodde där. Mannen i huset sa att han hade sett en katt som liknade vår som Viktor (deras hund) hade kelat med samma dag, men han visste ju inte att vår katt var borta så han sjasade iväg katten. En liten strimma av hopp tändes i oss. Hon levde....

Vi lämnade telnumret till oss och vi gick en sväng ut och letade men ingen Vittra.... Tommy var där uppe igen senare på kvällen. Ingen Vittra... Sent på kvällen när vi hade gått och lagt oss fick Tommy ett SMS där det stod att de hade sett Vittra. Yehoooo.... Bara att vänta tills hon kommer fram igen.

Precis nu när jag skrev detta inlägg ringde Tommy och sa att exgrannen har fångat vår underbara Vittra. Åhh vad jag är glad. Det känns som en stor sten har försvunnit. Nu är bara den fortsatta frågan. Vill hon bo kvar hos oss eller kommer hon att sticka iväg igen? Hur gör man för att hålla andra katter borta så gott det går från vår trädgård?

Välkommen hem bästa Vittra.


Kommentarer
Postat av: isak

ååå.... vad jag saknar henne men hon kommer ju hem i dag yiiiiipe:)

2010-06-30 @ 15:27:44
URL: http://enlitenpojkesblogg.blogg.se/
Postat av: Malin

Usch.. jobbigt när det blir sådär.

Bosse försvann i vintras & var borta två veckor.. mitt i kallaste vintern.

Innan vi fick hem honom var det många tankar som hann snurra!



Skönt att dom hittade henne iaf!



Tack för dina snälla ord i bloggen.. alltid!

Flat? Hane/tik? du som haft hane, vad säger du?

Jag har fastnat för en tjock liten pojk, man slipper löp m.m.. men dom blir ofta buffligare än tikarna.. Tips?



2010-07-02 @ 10:56:42
URL: http://pipi.info.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0