Kanotfärd

Jag hade ju utlovat lite bilder från vår underbara tur i Marvikarna och dem har jag äntligen fått lite ordning på.

Vi startar i Visnaren. Där möttes vi upp av kanotuthyraren och vi fick våran kanot, paddlar och flytvästar till dem som inte hade.


Vi har nu paddlat över den lilla sjön Visnaren och måste bära kanoten en liten bit för att sedan fortsätta på Övre Marviken.


Vätskepaus är ett måste


Alla hjälper till att bära


Isak och Tommy blickar ut över Övre Marviken


Vi är nu ute på Övre Marviken






Vid nästa stopp var det lite kö men vi hittade en ny väg



Nästa led kom vi bara en liten bit på då vi var hungriga och mötte upp mormor (Min mamma) och mormor Ann-Britt. (Min mormor) vi var fyra generationer ute i skogen och grillade korv och hade det super mysigt. Vi stannade vid ett vindskydd som även har en grillplats.



Tilly och Isak


Mamma och mormor hade även med sig hundarna


Tea och Pana filosoferar


Sedan begav vi oss samma väg hemåt som gick betydligt fortare för vi fick medvind på hemvägen. Tack så mycket alla inblandade. Det blev verkligen en super duper toppendag och paddla kanot har vi inte gjort för sista gången.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jättefina bilder.:-)



Ni såg verkligen ut att ha mysigt.



Nu ska jag gå kvällsronden ute. Stänga för hönsen som har haft en traumatisk dag och så ska hundarna få pinka av sig för natten.



Kramkram

2010-07-16 @ 23:01:44
URL: http://borderlites.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0