Besvikelse

I tisdags skulle jag äntligen få gå kurs på "Soumivis" för Veronica, som jag har längtat. Men tyvärr blev Veronica sjuk och kursen ställdes in. Gahh, vilken otur och hoppas Veronica kryar på sig snart. Det var inte lätt att få en plats på kursen men vi fick lite andra alternativ utav Veronica ifall vi inte ville ha pengarna tillbaks. Vi försöker nu fixa en dag så vi kan ta en privatlektion istället.

Det jag behöver är att träna på tajmingen. Det är så sjukt svårt att hitta rätt med Pana då jag är så van vid Eo. Jag måste tänka mycket mer med Pana och vara väldigt mycket tidigare med kommandon. Ett helt annat tänkt när det gäller placeringen och hjälpen vid hinder. När det gäller Eo är det mest att springa och peka och hjälpa henne tajt vid varje hinder. Med Pana så måste jag lära mig att placera mig tidigt dit vi ska och vara ur vägen. Jag är nästintill alltid sen och det gör att hon river väldigt mycket. Jag hoppas att det är jag som gör att hon river i alla fall. Det är inte så fysiskt jobbigt att köra Pana som Eo så jag bör ju ha mycket energi att kunna lägga på planering istället för att springa... Det jag måste göra är att förbereda mycket tidigare innan hindren, alltså inte när hon trampar av utan när hon tar sista galppsprånget innan Pana stampar av hoppet. Med Eo gör jag det i princip precis vid hindret. Det är jättestor skillnad.

Jag och Tommy har börjat skissa på en liten träningsplan och jag sitter och läser på lite hur Veronica tänker när det gäller träning samtidigt som jag sitter och kollar på livesändningarna från agilitytävlingarna i Skåne, Gåsahoppet. Mycket inspiration..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0