Vinst och uppflyttning

ÄNTLIGEN!! Jag trodde aldrig att det skulle ske... men efter hur många år som helst så är vi äntligen uppflyttade till klass 3 i agility. Mina mål med Eo har ju förändrats genom åren. Eo skulle bli min utpräglade agilityhund och vi skulle göra stordåd men under resans gång så har det hänt en massa saker och jag har fått omrevidera mina mål. Nu var mitt mål att vi skulle ta oss till klass tre i bägge klasser, något som verkade stört omöjligt.. men skam den som ger sig. Nu kan vi slappna av och bara ha skoj och inrikta oss på att vara en stabil del i laget Tribond och köra klass tre när vi känner för det. Vi har inte riktigt farten för att kunna fightas om cert men vi ska försöka och ser det bara som plus ifall det händer men jag känner ingen press. Jag är ganska nöjd just nu och Eo blir inte yngre. Det är Pana som får ta över stafettpinnen..  

Jag och Eo hade två starter i agklass 2 i Kumla och vi vann den första klassen även om hon inte sprang så fort, men hon var stabil och det kändes bra. Vi startade den andra klassen också och då kunde vi bara gå in och ösa och ha roligt. Det hade vi.. Hon var såå taggad och sprang precis så som jag ville, mitt lilla hjärta. Jag som har klagat på att Eo aldrig anstränger sig för mig, men i detta lopp gjorde hon det. Hon räddade upp en usel slalomsekvens då jag missade mitt blindbyte, sedan höll jag på att glömma ett hinder och bara slängde ut armen på måfå och hon ansträngde sig verkligen och drog ut på hindret. Sådant värmer mig och jag blir så glad... Hon flög gungan och jag tryckte av henne från balansen då jag hade fått för mig att jag skulle hinna ett blindbyte efter balansen. Det gjorde jag inte kan jag säga :P Vi fick tio fel men vad gör väl det för det kändes som en vinst när vi hade så kul och hon verkade trivas på planen.

Pana tog förövrigt sin andra pinne i agilityklassen med Tommy. Vilka duktiga tjejer vi har :love:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0