Träning



I lördags mötte jag, Tommy, Vincent och alla hundarna upp Malin och Mikaela på klubben för att träna. Mikaela hade tagit med en kombination som vi byggde upp. Vi började med att gå en sväng med alla hundarna. Det blev ett gäng som lekte av sig innan träning. 6 st shelties och 2 bc, det var ös i skogen kan jag tala om.

Vi körde de små hundarna först och jag hade bestämt att träna Eo på serpentiner då hon har väldigt svårt med att hoppa in mot mig. Hon gillar inte alls det. Jag hade klickern med mig och förstärkte när hon gjorde rätt. Eo tycker att klickern är suverän och hon går verkligen igång på den. Att jag inte har använt den mer är en gåta. Att bara harva på är ju ingen lösning på vårt problem men jag hoppas att det släppte en del nu. Eo sprang på ordentligt på träningen och det var superkul. Att vädret var helt fantastiskt gjorde inte dagen sämre. Pana gjorde övningarna kanon som vanligt.

Mikaelas nya stjärna, Gry.




Jag tror vi tillbringade 4 timmar på klubben innan vi åkte till affären och handlade tacos som vi tillagade hemma hos oss innan Mikaela och Malin bjöd på Cert och Championattårta :)


Kommentarer
Postat av: Malin

Tack för träningen!! :D

2011-09-19 @ 16:30:54
URL: http://Minhund.cybersite.se
Postat av: Mikaela

Jättefina bilder!! Det är ett snyggt gäng vi går runt med :)

Tack för en trevlig lördag!

2011-09-19 @ 21:28:29
URL: http://Elegantdogs.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0