Helgens tävlingar

Seijas Dogge


Helgen i Kungsör blev jättebra. Inga resultat att tala om men bara vädret gjorde att man blev glad och vi campade i husvagnen som är så mysigt. Strålande solsken hela helgen och fantastiskt fint underlag att springa på. Det var en fröjd... På lördagen skulle Tommy tävla Pana och Eo, han diskade dem bägge :P Jag fick hoppa in och köra hopp 3 med Eo vilket fick mig att tänka när jag tävlade min lilla prinsessa senast. Rättvik i Nov förra året kom vi fram till. Hmm.. Vi diskade oss också men det var så roligt.. En av anledningarna till att jag inte har tävlat Eo så mycket är vi har haft lite trassel och jag orkar inte bli besviken efter loppen då det inte går vår väg. Men efter att ha börjat tävla Pana så har allt förändrats.

Vincent är fullt koncentrerad på agilityn..
Pana ger alltid järnet och gör verkligen allt för att lyckas och hon ställer upp 100 % vilket jag aldrig har känt att Eo gör. Detta har lett till att jag inte behöver bekräftelsen av Eo längre utan jag får det av Pana och spänningen mellan mig och Eo släpper. Nu kan jag springa med Eo och bara ha roligt och inte ta det så allvarligt.

Jag och Pana skulle tävla söndagen och som vanligt är det fantastiskt att springa med den galna hunden. Hon gör som sagt alltid sitt bästa, så också denna gång. I hopploppet placerade jag mig helt fel och fick hjärnsläpp. Jag skickade Pana helt fel så hon missade slalomingången. Jag skickade om henne och sedan gick det bra. Hon är så grymt snabb så det gäller att hänga med och jag är supernöjd med loppet och det är alltid en adrenalinrusch så fort man har gått i mål.

Vi laddade om till agilityloppet som var en väldigt svår bana för att vara en klass 1. Det var en hel del fällor och svåra passager men Pana är en klippa och vi gjorde ett superlopp. Dock en liten futtig rivning som förmodligen berodde på att jag störde henne när hon hoppade. 5 fel igen.. men nästa helg är det tävling i Karlstad. Bara att ladda om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0