Underbart och frustration



Jag tillbringar den mesta tiden i soffan just nu då Vincent enbart vill sova nära, nära. Så fort jag lägger ner honom så tar det ca  2-5 min innan han vaknar och ska vara i famnen. 1 gång om dagen har han faktiskt sovit "ensam" i 1-2 timmar och det är lyxtid. Idag har jag suttit ute och fått känna på värmen lite, annars är vi mest inne.

Livet är just nu både underbart och frustrerande. Det är ljuvligt med lilla Vincent och så mysigt att bara få vara och jag kan sitta och titta på honom i timmar. Det ät verkligen fascinerande hur kroppen ställer om sig med hormoner och allt så det ska passa ihop. Samtidigt som det är underbart är det otroligt frustrerande att jag inte kan göra någonting eftersom jag inte kan lägga ifrån mig lillkillen. Förhoppningsvis blir det bättre och bättre för var dag. Vincent vill inte ens ligga i vagnen så jag kan få en liten promenad. Sömn är dock inget jag ska klaga över då det lilla hjärtat sover superbra på nätterna. Vi brukar gå och lägga oss vid halv elva och gå upp vid 9 tiden då Tommy kommer hem. Tommy och hundarna har då följt Isak till skolan och sedan tagit en morgonpromenad. Så kan jag gärna ha det hela tiden....

Vi har inte varit på BVC ännu för att väga och mäta men det är ingen tvekan om att Vincent har gått upp i vikt då en liten dubbelhaka och knubbiga armar har uppenbarat sig. Han är så fin :love:


Kommentarer
Postat av: Emelie&Gucci&Hugo

Gud vad han är fin! Grattis igen! Jag måste gå komma och hälsa på! :) Får jag bjuda in mig någon dag?



Jag såg precis just nu att du hade skrivit till mig på min blogg(som jag inte hinner titta så ofta nu för tiden) Jag jobbar på kvällarna, ska börja med ca 4 timmar varje kväll nu, förut var det 2.. Annars kan jag bli inringd när som helst på skolan eller cafét. Men bestämda tider är på kvällen, men du är väl "bara" hemma nu för tiden så då kan jag kanske titta in ;)

Har iofs min egen lilla bebbe, men han kanske kan få följa med?

Kramar

2011-05-10 @ 20:59:29
URL: http://eggucci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0