Friskförklarad och födelsedag

I fredags var jag på återbesök med Eo för att ta blodprover för att kolla så att det inte var några efterverkningar från hennes förmodade förgiftning. Hon var så tapper min lilla prinsessa. Eo följde med glad i hågen och sprang in på kliniken för att upptäcka, när vi kom in i rummet där de skulle ta blodprovet, att ett sådant där rum inte gav positiva upplevelser. Hon gick och gömde sig under stolen och var allmänt låg.

Jag har full förståelse för henne för det var en hemsk upplevelse sist då hon blev inlagd. Hon blev inte panikslagen och hysterisk utan hon blev apatisk och stängde av helt och blev helt lealös när hon kom upp på bordet. Gick fint att raka och sticka henne för att ta lite blod men Eo hade stängt av helt nästan så det var inte lätt att få ut ngt blod där inte. Vi fick röra lite på benen och klappa på henne för att blodet skulle röra på sig. Det blev några droppar i alla fall så att de kunde ta proverna. När veterinären skulle lyssna på hjärtat så slog det så sakta. Pulsen var väldigt låg då Eo verkligen stängde av hela systemet. När hon sedan kom ner på golvet igen och ut genom dörren var det den glada hoppiga och gapiga sheltien igen. Hon är så charmig.

Veterinären såg att det inte var något fel på henne och alla proverna var fina så hon är nu helt friskförklarad. Skönt....

Jag fick även en uppskattad present av min sambo när jag fyllde år.

En lakritsprovning!! Jag som älskar lakrits. Ser mycket fram emot detta. Det får bli till sommaren eller hösten.


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Skönt att höra om Eo!

2011-01-12 @ 23:24:18
URL: http://www.elegantdogs.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0