Försök till nya inställningar

Nu när jag äntligen har bestämt mig vilket objektiv jag ska köpa så när jag väntar på att få köpt det så har jag varit ute och försökt att testfota lite med mitt gamla objektiv. Jag har bestämt mig för att köpa ett porträttobjektiv mot det jag hade tänkt innan, ett ljuskänsligare zoomobjektiv, men det får vänta. Nu ska jag försöka lära mig att fota saker som står relativt still och även lite inomhus hade jag tänkt.

Jag har mestadels använt slutarprioritet när jag fotar hundarna och i regel aldrig använt bländarprioritet men nu tänkte jag att jag skulle prova på det. Jag gjorde även ett litet trevande test att ha helt manuella inställningar men jag får nog träna lite mer på bländarprioriteten först.

Jag vet att objektivet har en stor betydelse men jag blev lite frustrerad när jag inte får ett så kort skärpdjup, fina suddiga bakgrunder, som jag ville när hela Pana var med på bilden. Är jag väldigt nära så kommer det av sig själv och inställningen var alltid på den lägsta bländaren. Kanske det blir bättre när jag får mitt nya objektiv. Och hur lätt är det för lilla brun att ligga still när jag kryper omkring på alla fyra, dessutom väldigt nära :P Hon var duktig men det var svårt tyckte hon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0