Obefintlig motivation

Jag måste säga att motivationen för hundarna är lika med noll just nu. Nu för tiden är alla hundar Tommys. Det är han som sköter allting som promenader och träning. Hade det inte varit för Tommy så hade jag ju varit tvungen att ta mig i kragen och träna, promenera men det är faktiskt rätt skönt att slippa det just nu. Jag vet att motivationen kommer tillbaks senare till våren. Familjen har mycket att stå i nu till våren och allt kommer förändras så jag får fokusera och ta mig i kragen längre fram.

Jag ser fram emot en härlig sommar och jag ska göra ett sista försök till vallningen med den lilla underbara bruna. Pana är helt suverän men vi har tränat alldeles för lite och jag kan inte kräva något av henne. Kanske nu under våren när hon ska sättas i gång i agilityn och börjar få lite träningsvana så kommer det att gå lättare. Tommy ska gå kurs för Veronica Bache några gånger nu i februari och senare i vår så har han sina privatlektioner för Annica Aller som han fick i julklapp som ska användas till Pana och Peg. Eo är lite speciell så hon får hänga med på träningarna och tävlingarna men det blir ingen hårdsatsning med henne då hon inte fixar det riktigt utan hon trivs bäst när vi bara kör på skoj. Därmed inte sagt att Eo får göra som hon vill, som hon i bland tror, utan det kommer vara strukturerad träning men inte med så mycket utmaningar och ingen kravfas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0