Projekt Förbereda vallprov

Jag har fått tummen ur och påbörjat projekt Förbereda vallprov. Fick inspiritation genom Eva-Maries superbraiga julkalender.

Har nu laddat ner och skrivit ut Regelboken för Svenska vallhundsklubbens tävlingar och prov och håller på att skriva ner och spalta upp allt vi måste kunna innan vi kan göra ett vallprov. Först har jag skrivit ner det som krävs enligt reglerna och nu ska jag göra upp en egen plan om hur vi ska träna oss till kunskaperna så vi kan göra ett vallprov längre fram.

Har en ganska lång tidsplan och siktar på att i höst kanske vi kan vara redo för vallprov. Det är mer en process det här tycker jag då det är så svårt med vallningen. Jag tycker verkligen det är sååå svårt och jag känner mig så borttappad så fort det händer något, när jag vallar, som inte står i någon bok eller när det blir ett fel och jag inte vet hur jag ska lösa det. Och så är det där med mitt tålamod... Mindre bra. Nu har vi iallafall fått tag på får dom vi får valla på när vi vill så hoppas jag kommer iväg och vallar lite oftare nu. Bara att ta sig i kragen och åka :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0