Fotbollsbelöningar

Jag passade på att ta ett lekmannafoto när killarna hade sin årliga fotografering.


Äntligen har fotbollen dragit igång igen. I år är det bara jag, Tommy tar hand om hundarna, som hjälper laget med lite träningar och (förhoppningsvis) moraliskt stöd till killarna. Björn, längst till vänster är huvudtränare och Ola, längst till höger är lagledare och hjälptränare tillsammans med mig. Jag kommer mest att ha hand om fysträningen.

Tanken är att jag ska starta träningen en halvtimma innan killarna får gå på planen och köra enbart fysträning med dem. I år är P-00 och P-99 ihopslaget och vi har även några killar födda -98 i laget också. Detta innebär att de kommer att spela 9-manna fotboll i år och det är en stoooor utmaning. Offside är en av alla nya regler som kommer att introduceras.

Min stora utmaning kommer bli att försöka förklara för killarna hur viktigt det är med bra ork/kondition nu när planen blir större och matcherna blir längre. Detta måste jag göra på ett roligt sätt men ändå att de utvecklas. Jag ska även försöka få killarna få ett bättre fokus och intensitet i sin träning. De är som yra hönor ibland och har svårt att koncentrera sig. Jag försöker att tänka såsom jag gör när jag tränar hundarna. Korta pass med hög intensitet, men jag måste säga att det är i vissa fall lättare att träna hundarna.... Hundarna är lättare att motivera än ett gäng killar mellan 11-13 år. Det är inte direkt att man kan visa upp en bit kyckling så gör de precis vad de vill.. Jag får försöka att komma på bra belöningar till dem. Det är inte det lättaste.

Isak förbereder sig inför träning


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0