Skärpning

Jag fick ett samtal från en modellagentur som jobbar med "vanliga" människor som får komma dit och vara modell för en dag. Detta har jag sett lite runt omkring på t ex facebook att det har blivit lite av en trend att folk åker dit och blir fixade och får plåtas och sedan får de köpa bilderna om de vill.

Jag blev nu kontaktad för att en vän till mig hade varit där och lämnat mitt namn och de ringde då upp och erbjöd mig en gratis styling och en plåtning med mellan 600-1000 bilder, varpå jag direkt säger -nää, jag är inte så mycket för att stå framför kameran, jag vill hellre stå bakom, ha ha.. Men jag ska fundera på det och prata med min vän först om det här. Hör av er nästa vecka så har jag pratat med henne.

Jag är inte särskilt intresserad men jag kan fundera på det, varpå den käcka flickan ringer idag igen och frågar om jag är intresserad. - Nä , säger jag. Jag är nog inte så intresserad. Men vad innebär det? Så förklarar hon igen att det är proffs och det är gratis och bla bla bla och jag säger igen. Nä, jag är verkligen inte intresserad. Du blir hon änna sur och typ snäser av mig och säger att min vän har ju uppgifterna ifall jag ändrar mig.

Hon blir irriterad för att jag inte vill vara modell för en dag. Skärpning!! måste man utgå från att alla vill det eller att alla tjejer drömmer om att bli modeller? Det är det sista jag ens skulle kunna tänka mig. Jag är så ointresserad av yta som man kan bli. Jag är verkligen tvärtom... Hatar att handla kläder och gå till frissan för att inte tala om att sminka sig och allt vad man nu ska göra det är bara ett måste.. gahh vad tråkigt och ointressant plus att det är ju ett heltidsjobb att hålla sig snygg hela tiden.. Visst ska man ta hand om sig men till en viss gräns. Något som är intressant är en annans persons tankar och deras upplevelser i livet. Inte hur de ser ut och det är fruktansvärt hur alla bedöms efter deras utseende. Hela samhället är tillräckligt utseendefixerat som det är så det är tveksamt att jag hoppar på erbjudandet att vara modell för en dag. Men vem vet, jag kanske faller för grupptrycket av utseendefixeringen i samhället och låter ett proffs försöka få mig att se vacker ut ha ha..  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0