Världsklass

Match idag igen men Åkers IF P-00. Matchen utspelades i Enhörna och var lite kaosartad i början då en bil med fyra spelare körde fel så vi fick börja utan dem. Det avspeglades på killarna och efter tio minuter låg de under med 2-0. Det trillade även in ett tredje mål och då skärpte killarna till sig. De fick till ett mål och hoppet började tändas. Enhörna fick in ett mål till... 4-1 och halvtidspaus. Lite peptalk i halvlek och det var ett annat gäng som gick ut på plan. De började spela som jag vet inte vad. De var grymma och nätade gång på gång.

4-4 målet var av världsklass.. Tim kommer på mittfältet och kippar in bollen mot motståndarnas mål, Isak står perfekt placerad och gör en nicktouch bakåt över målvakten och in i mååååål. Vilket mål av min underbart duktiga Isak och vilken känsla i högerfoten av Tim. När det var tre minuter kvar tappade Åker fokus och Enhörna fick in bollen hela två gånger till så matchen slutade inte helt rättvist 6-4 till Enhörna. Som vanligt efter killarnas match var det en stolt mamma och tränare som åkte hem och skulle förbereda ett kalas för Isak.

När vi kom hem så upptäcker jag att jag har glömt min jacka i Enhörna. Gahhh.. så går det när man tjatar på barnen att de inte ska glömma något vid bortamatcher. Vad göra.. jo, skicka Tommy för jag har ett kalas att förbereda för tio kalassugna galna ungar. Underbara Tommy fixade det galant och om jag ska vara ärlig tror jag att han var rätt nöjd över att slippa förbereda för kalaset..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0