Valldag 2

Dagens får som vi vallade på.


Idag var det jobb i fållan till att börja med. Pana skötte sig med bravur. Jag var väldigt förvånad över hur duktig hon var. Hon strök runt staket och höll bort blicken. Fin tjej.. Tackorna tyckte hon var en liten slyngel men Pana stod på sig och fick lite respekt på slutet. Kanonfin start på dagen. 

Sophie och Meya jobbar i fållan


Sophie och Meya tränar stopp


Resten av dagen fortsatte vi att nöta på stopp som vi började med igår. Där tyckte jag att vi backade ett steg idag. Läggandet har Pana naturligt men det visades inget av detta idag. Hon hade fått lite mer självförtroende från igår och var troligen lite trött också så hon drev på ganska nära fåren idag och ville inte alls stoppa och definitivt inte när jag sa det. Nu i kväll har jag tränat läggande med Pana och Peg. Funkade fint och jag hoppas få med mig lite av detta in i fårhagen imorgon då vi ska få testa på lite kortare hämt.

Världens finaste vallhund





Kommentarer
Postat av: Jenny

Det man lärt dem i lydnad innan de introduceras för får försvinner lite. När ulltottarna dyker upp får hundarna lite rassel i huvudet. BINGOBINGOBINGO

"Vadå? Sa du nåt matte??"

Det kommer tillbaka igen när nyhetens behag har lagt sig.

Sen blir det som du skrev.

De blir snabbt trötta i början. Så mycket att ta in på en gång.



Jobba på bara.



Kramkram

2010-06-18 @ 23:57:37
URL: http://borderlites.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0