Fotfarande försvunnen men en spännande kanotfärd väntar

Bästa Vittra är fortfarande försvunnen. Man tänker hela tiden på var hon kan vara och varför hon försvann. Visst kan katter dra på rövarstråt ibland men inte Vittra. Jag tror inte hon har avvikit frivilligt utan att antingen har det hänt henne något som att hon har blivit instängd eller sitter fast eller så har hon blivit bortjagad av de katter som redan bor i området. Hon är kastrerad så jag behöver inte fundera på om hon är ute och raggar.. Det finns några fulingar som bor här i närheten. Elaka jäklar de där... Idag blir det till att sätta upp alla lappar jag har skrivit ut och vi ska ta ännu en sväng upp till vår gamla lägenhet.

Desto roligare blir det till helgen då min mamma, mormor och Isaks kusiner kommer hit. Jag har bokat kanoter och vi ska ut och paddla. Inte mamma och mormor, de skulle plocka smultron. Mamma och mormor tar med sig hundarna och möter upp oss vid ett vindskydd längre fram på kanotleden och tar en fika med oss innan vi paddlar vidare.

Det ska bli så mysigt. Jag och Tommy ska fylla ryggsäckarna med mat så barnen inte blir hungriga och så ska vi ha med oss pinnbröd ut som vi ska grilla över öppen eld. Vi har hyrt kanoterna på Kanotkungen och det är sådan service att de kör ut kanoterna för oss och vi får alla varsin flytväst och en paddel var. Alla får hjälpa till att ta sig framåt på leden. Vi har två stycken kanoter. Kameran ska med och dokumentera färden. Det blir ett litet äventyr för oss alla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0