Fotboll, fotboll, fotboll

En gammal bild


Jag har varit lite dålig på att uppdatera angående mitt och Tommys andra projekt som är fotbollsträning av Pojkar-00 och 01. Det har nu utökats till att vi även tar ut laget inför kommande matcher och vissa matcher har vi även hand om coachningen. Detta är superkul men såå svårt.. När vi har hand om coachningen hinner man inte se något av matchen för man har fullt upp med att kolla vem som ska byta med vem osv. Den näst senaste matchen mot Assyriska hade vi två stycken sexor som vi bytte rakt av med. De spelar 7-manna fotboll för första året. Det funkade superfint och vi hann med att prata med killarna som var på bänken.


Träningarna har blivit bättre och bättre och de börjar förstå att jag och Tommy menar allvar. Det inte är någon lekskola på träningarna och att det är på träningarna vi ska lära oss för att det ska fungera på matcherna. Vi är absolut inga slavdrivare bara väldigt konsekventa. Det märks redan nu vilka som är riktigt intresserade och vilka som är där för att föräldrarna vill det eller bara för att en kompis är det. Självklart ska alla få vara med men på de villkor som finns där.

  1. Att alltid göra sitt bästa,
  2. Att alltid behandla varandra med respekt och
  3. Lyssna på tränarna när de pratar.

Redan på dessa veckor under våren/försommaren har killarna växt och utvecklats. Det är så roligt att se dem på matcherna.

Den näst sista matchen mot Assyriska fick de i och för sig stryk med ganska mycket men det gjorde inget för de gjorde en sådan grym match. Hela laget kämpade så de nästa grinade och när de hade bollen spelade de bollen som ett lag, jag var lite tårögd efter matchen för jag var så stolt över dem. Detta fick de givetvis höra när vi hade spelat klart. Att Assyriska var så otroligt mycket bättre än oss kunde vi inte göra något åt utan vi fick fokusera på de bitar vi gjorde bra. Vi lyckades göra två mål varav Isak gjorde ett. Min lilla fotbollsprins.


Träningen i torsdags var superrolig och de som var med gjorde en riktigt bra träning och det märktes på matchen igår. Vi vann med 6-4. Andra vinsten för säsongen och denna var välförtjänt för fy sjutton vad bra de spelade periodvis. Vi hade i och för sig lånat in den bästa killen i 99orna och deras målvakt, men det hade inte spelat någon roll för våra killar var kanonduktiga igen. Det roligaste var nog när tränaren och en förälder från 99orna tycker att 00orna har till viss del har ett bättre passningsspel och spelar mer som ett lag än vad 99orna gör som är ett år äldre. Tränaren för 99orna ville även låna några av våra spelare till deras matcher, vilka vet vi inte ännu, men det är superkul. Det är även härligt att vi kan samarbeta mellan lagen och ha en bra stämning för det gynnas vi alla av. Framgång föder framgång… för alla lag i föreningen.


Nu ser jag fram emot träningen på torsdag och sedan FOTBOLLS-VM!!!! Familjen kommer att vara klistrad framför tv:n i två veckors tid. Två matcher om dagen… Kan det bli bättre.

Jag bara älskar fotboll!! Förra VM:et slog vi vad om en middag vem skulle vinna VM. Sista inlämningsdag av sin kandidat skulle vara inne sista Maj så det var seriöst och inget fusk med att plugga på som galningar i all media. JAG VANN!!

Jag tippade Italien och alla bara garvade åt mig men jag var övertygad och Italien vann som sagt hela rasket för 4 år sedan. I år är jag faktiskt inte lika insatt så jag vågar mig inte på någon gissning. Det får väl bli inbördes i familjen i år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0