Tävlingarna har börjat

Någons tollare :P


Tävlingarna har börjat i Smedjebacken. Rent spontant känns det som det har gått bra för alla utom mig. Jag är jätteglad för alla de andras framgångar så det är inte det. Min frustration är att det aldrig vill sig på tävlingarna. Jag kör ett lopp om dagen nu de första tre dagarna då det bara är klass 1 och 2 som tävlar de första dagarna. Jag tävlar (fortfarande..) i agilityklass 2 men i hopp 3 så i slutet av veckan får jag köra två lopp om dagen med Eo. Det första loppet igår blev disk när jag gjorde om A-hindret, dock hade jag redan fått fel i slalom.. Där gjorde jag mitt vanliga fel.. Jag låg för långt fram sedan var det lite trix, men det stora hela var kanon.. Hon sprang som en galning, precis som jag vill ha det.

Idag blev det ännu en frivillig disk fast på gungan denna gång då hon hoppade den. Innan dess hade jag fått fel ingången i slalom igen!! Jag låg för långt fram och Eo springer som på beställning förbi. Men... och nu är det ett stort MEN.. Jag är så stolt över mig själv i detta loppet. Jag var så nervös och så sammanbiten att jag mådde illa hela banvandringen, och jag satte stor press på mig själv att jag minsann inte skulle stressa och springa ifrån henne utan gå brevid henne om det skulle behövas. Det behövdes inte kan jag säga för fy xxx vad det gick bra och jag är så nöjd över mig själv. Jag stressar så under loppen att jag inte "ser" hindren men idag var jag cool lugn och jag tog varje hinder, ett i taget och det var en helt ny känsla och det var så häftigt. Eo sprang som en galning och var hur lyhörd som helst. Eo hoppade som sagt gungan för jag tvekade en sekund men vi tog om hela sekvensen med tunneln innan gungan så det inte bara blev gungan igen utan Eo fick verkligen göra om kombinationen. Sedan stod hon ca 2 sek på kontaktfältet på gungan innan vi spurtade i mål. Vilket jäkla bra lopp och det var länge sedan jag fick så mycket beröm för ett lopp. Tack, det värmde verkligen...

Imorgon så måste jag försöka hitta den coola känslan igen. Shit vad kul det var och Eo var en pärla....


Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter toppen! Behåll den känslan! :-)

2010-07-20 @ 17:57:43
URL: http://foxterrier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0