Nervös

Jag börjar bli riktigt nervös inför tävlingarna kommade vecka. Jag har liksom inte hunnit tänka så mycket för det har varit fullt upp med jobbet och allt runt omkring hela tiden.

Men nu slog det mig.. jag ska tävla på söndag. Jag kommer knappt ihåg när jag tävlade sist och nu är jag supernervös. Jag vet att Eo är duktig och vi har gjort massor av framsteg denna vår och sommar men frågan är om vi håller på tävling. Här ligger det mycket på mig att jag verkligen hjälper henne och inte "glömmer" av henne eller låter henne ta för stort ansvar nu i början. Jag ska försöka gå in och hjälpa henne så mycket som det behövs även om det går i snigelfart.. Farten har hon, det är bara att bygga upp vårt självförtroende i tävlingssammanhang så kommer farten med stormsteg. Det är jag övertygad om.

Något jag får fundera på innan tävlingen är om hon gör tvärtom, alltså låser sig på tunnlar eller balansbom och bara drar för hon tycker situationen blir jobbig. Hon gör antingen eller. Helt ostyrbar blir hon och bara springer som en galning till alla tunnlar hon ser. Det är inte roligt i den stunden men i denna stund när jag skriver detta så sitter jag och småfnissar, för Eo är såå söt. Hon springer allt vad hon orkar in i en tunnel och kommer ut supernöjd men så ser hon mig som inte är lika supernöjd för vi skulle förmodligen svängt innan dess, och då skäller hon ut mig.. så där bara.. mitt på plan.. Min gapiga lilla vackra prinsessa.


Kommentarer
Postat av: Veronica

Hjälper det om du tänker att det är tävlingsträning och inte "tävling"? Alltså fokus på genomförandet och inte resultat. Ha styr på tankarna och ha kul, så ska du se att det går finfint! :-)



2010-07-16 @ 17:23:21
URL: http://foxterrier.blogg.se/
Postat av: Malin

Så fint som det gått för er de senaste träningarna och under hela våren och försommaren så är jag inte ett dugg orolig för er. Om du får spring i benen men inte hon så är det bara att springa med till varenda hinder, enda fram! Ni kommer minsann spela skiten ur alla i plockepinn! :)

2010-07-16 @ 18:24:51
URL: http://minhund.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0