Likhet

När vi var på Bergslagsveckan träffade jag Eos uppfödare, Christina Kosinski, från Norge. Det var kempegreit att ses igen. Det var länge sedan nu och hon hade med sig Toya, Eos mamma, som nu är 12,5 år och Junior, halvbror, 9 år.

Eo regerade som vanligt, blev helt tokig när hon träffade Christina. Eo blir så glad när hon ser dem, det är så härligt. Eo var ju en fodertik från början och jag behövde aldrig tänka tanken på att Eo inte ville åka dit och jag behövde inte oroa mig för att hon inte skulle trivas. Eo fick våren 2008 tre stycken valpar som idag är agilityhundar i Norge allihop. Det var kul att höra och jag skulle få lite bilder mailade till mig från Christina.  

Jag hann bara se Junior in action och det är fortfarande bra fart i honom trots sin ålder. Han har haft en god karriär med många år i norska agilitylandslaget och medaljer från både VM och NM om jag inte missminner mig.

Junior


Eo. Visst är de lite lika.. iallafall från sidan :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0