Äntligen

Ja, jag måste säga äntligen. För nu har jag bestämt mig, tror jag :P Jag har velat länge länge om jag ska köpa ett nytt objektiv och jag har funderat på vad jag vill ha och när jag har kommit på vad jag vill så har jag hittat ett nytt jag vill ha. Sedan vill jag uppgradera min kamera också och har så kollat runt på det och när jag trodde jag hade bestämt mig så började jag tveka och undrade om jag kanske skulle prova en Canon istället för Nikon som jag har idag.

Sedan är det ju inte billig att köpa dessa fotogrejer. Det är riktigt mycket pengar. Ekonomifrågan har jag också funderat på för vi håller ju på att renovera men jag har faktiskt sparat till ett nytt objektiv flera år men det har alltid kommer något emellan. Oftast hundarna eller bilen.... 

Nu äntligen har jag bestämt mig.. eller snarare jag ska ta mig i kragen och köpa en ny kamera!!!! Jag har funderat länge på ett nytt objektiv men inte fått tummen ur och jag känner att jag har "vuxit" ur min nuvarande kamera. Men det är klart att man funderar på om det är värt att köpa en större och mer avancerad kamera eftersom jag inte jobbar med foto utan att det bara är en hobby. Dessutom är jag inte superduktig men jag tycker det är väldigt kul. Objektivet är nästan viktigare än kameran men jag väljer nog en ny kamera denna gång som jag verkligen kan växa med och börjar spara till nytt/nya objektiv framöver istället. För det känns lite bortkastat att köpa ett bra objektiv och sätta på den lilla D40 som jag har idag, frågan är då om jag får ut tillräckligt mycket av ett superobjektiv.

Så idag är det tänkt att jag ska bli ny ägare av en D90. Jag ser så fram emot detta.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Visst är det roligt att fota.;-)

Älskar att fara runt som en galning med kameran i högsta hugg.

Jag har en Canon EOS 1000D.

Har tänkt skaffa ett nytt objektiv så jag kan ta lite kort på avstånd. Standardobjektivet, 18-55mm, är helt ok så länge motivet inte är för långt bort.



För övrigt så trivs jag helt kanon med min Canon.

HAA! Där fick jag till det.;-)



Kramkram

2010-07-16 @ 10:38:48
URL: http://borderlites.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0