Härlig vinterdag

Det var ganska kallt men en sväng med hundarna är ju tvunget när det är så fint ute. Vi har fått upp fågelbordet och genast började det komma lite olika fåglar. Tyvärr så fick jag inte bild på en större fågel som jag inte vet namnet på. Den var större än hackspetten som var här och åt lite och den hade en lite ljusbrun färg. Hoppas den kommer tillbaks så jag får en bild på den.

Här är en liten bit av vår baksida med äppleträdet och fågelbordet. Precis bakom den snötyngda häcken går skidspåret som är ett flera kilometer långt spår runt åkrarna.


Några olika fågelarter, hoppas på fler.


Den glupska hackspetten


Promenaden idag med tjejerna blev den lilla rundan på åkern. Sådana här dagar tycker jag är ok att man inte kan träna för när man ser hundarna som springer i den djupa snön så är det träning nog. Det är riktigt jobbigt för dem, även för mig..



Våra fina tjejer


Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilka härliga och fina foton!

2010-12-04 @ 18:54:32
URL: http://www.villemo.se
Postat av: Jenny

Vilka underbara foton!!



Visst är det träning nog att röja runt i den roliga snön.=D



Kramkram

2010-12-05 @ 12:22:00
URL: http://borderlites.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0